27 Nisan 2010 Salı

Su Kaynağımız


Ali AYDIN ,Konya-beyşehirli.1970 den beri Antalyada yaşıyor. Yani bizim Ali dedemiz..Yaşı 72.Yazıyı okumaya başlamadan önce maşallah demenizi rica ediyorum.

Ali dede 72 yıllık ömrü boyunca hep insanlara faydalı birşeyler yapmaya çalışmış.Buraya kendisini konu etmeme sebep olan ilginç ve bilimsel bir hikayesi var.Ali dedenin işi su bulmak.Dağı, taşı kazıp su kaynaklarını buluyor..

Birkaç gündür eve giderken geçtiğim yolda görüyordum onu.Sabah ben okula giderken oraya ektiği çiçeklerin sebzelerin başında oluyor, okul çıkışında onu yine orada görüyordum.Birkaç gün böyle gördükten sonra bayağı merak ettim.Dün pazar yürüyüşüne çıktığımızda Ali dedeyi yine ektiği sebzelerin başında gördük.Önce biraz çekindik ama sonra yanına gidip sohbet etmeye başladık.Ali dede  karşı binada oturan bir komşumuzmuş.Gençlik zamanlarında da dağı taşı kazar kaynak sularını bulurmuş.Buraya taşındıklarında da dağın altında su olduğunu düşünmüş ve yaklaşık 8 metre dağ çıkıntısını kazmış, kaynak suyunu bulmuş.Daha sonra sağlık bakanlığına başvurarak suyun doğal kaynak suyu olduğunu belgelerle tescil ettirmiş.
Yaptığı çalışmaları, komşularının bedenen desteği ile kendi imkanını kullanan Ali dede çeşme'nin inşaatınıda kendisi yapmış.

Lüks bir çeşme olmasa da ali dedenin bulduğu su çok tatlı bir kaynak suyu.Bu Çevrede bulunan kimse suya para vermiyor.Su kaynağı ,Ali dedenin hayratı olarak kayıtlara geçirilmiş.

 

Ali dedeye " dede nerden burda su olduğunu bildin de kazmaya başladın?" dedim." Benim işim bu kuzum" dedi.Maşallah ya, medya gelsinde asıl yetenek neymiş görsün :)

Ali dede çeşmeyi  kendi maddi imkanları elemeği ile yaptığı için pek lüks olamamış.Çeşme çukurda kalmış.Elimle gösterdiğim yerdeki tabelada sağlık bakanlığının suyun kaynak suyu olduğuna dair raporu var.

Ama belediyenin veya DSi nin  "sen suyu buldun çeşmeyide biz yaptıralım" dememiş olması beni hayrete düşürdü.Belki haberleri olmamıştır, belki de birisinin hatırlatması gerek diye düşündüm.Belediyeye buradan seslenelim, böyle güzel bir su kaynağına güzel bir çeşme yaptırmak gerek.Çeşme çukurda olmasa daha çok görülür ve ilçemize gelen turistlerinde ilgisini çeker.

Su sıkıntısının yaşandığı günümüzde böyle kaynakları iyi değerlendirmek gerek değil mi?

Ali dede dağı, taşı yaklaşık 33 gün kazdıktan sonra 23.03.2009 tarihinde kaynağı bulmuş :)Su satıcılarının işine gelmese de çeşme, mahallemiz için hayırlı oldu.Suya para vermek çok dokunuyordu kanıma :D Allahın insanlara verdiği suyu sahiplenip para ile satanlar varya, düşmanım onlara :P Bir daha da hazır su satın almam :)

Ne diyelim; ülkemizde Ali dede gibi ruhu genç insanların artmasını temenni ediyorum..



Neşe Tuana

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder