27 Nisan 2010 Salı

Güzel mi? Çirkin mi?

Bir insan neye göre koyar bu yargıyı? Her zaman deriz ya "güzellik görecelidir" diye kime göre, neye göre bu kavram? Düşündüm ama işin içinden çıkamadım. Bilmiyorum bazen bir insana günlerce bakıp beğenebilirsiniz daha sonrasın da aslında hiç güzel değilmiş gibi farklı duygular da yaşıyabilir insanlar.

Hani bu kriterlerin en başından bir kaç şey gelebilir aslında, fazla kapsamlı yazmıyacağım zaten herkes ne anlatmak istediğimi anlıyabilecek kadar zeki olduğunu düşünüyorum.

1. zayıf-şişman haliyle balık eti ya da ondan daha zayıf bir insan makbuldur denilebilir. Tabi sıfır beden de seven vardır.

2. eli yüzü düzgün kriteri, bakarsın şöyle bir insana suratında sivilce var mı? elleri düzgün mü? tırnakları düzgün kesilmiş mi? Çarpık bacaklı mı?

3. temizlik, evet şöyle bir saçına, özellikle eline giydiklerine bakılıp kısmen anlaşılabilir bir faktör.

4. bakım, günümüzde ki kadınların bakım anlayışı maalesef kimsayasal ürünleri suratlarına sürerek sağladığı bakımdan ibaret neyse bunu da geçtim şimdi bakımın tanımı gibi konuyu dallandırmayayım.

Peki bunların hepsi sağlanıyorsa bir kadını diğer bir kadından FİZİKİ olarak ayırabilecek özellik nedir ki yani neye göre seçim yaparız. Gerçekten güzel midir? Yoksa değil midir?

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder