27 Nisan 2010 Salı

Frances ve Lobotomi

Bu aralar bloga üretim yapmakta zorlanıyorum. Aklımda çok fikir olmasına karşın gerçekten beğendiğim birşey yapamadım. Bugün burada kimi abuk serbest çağrışımlarla aklıma gelen Frances Farmer'ı anmak istedim.
Zamanında Nirvana dinleyenlerin yakından bileceği F.F. uzun yıllar Holivud'da oyunculuk yaptıktan sonra çeşitli akıl hastalıkları yüzünden hastanelere kapatılmış ve yanlış hatırlamıyorsam lobotominin uygulandığı ilk deneklerden biri olmuştu. (Lobotomi, beynin iki yarısının arasındaki bağlantının kimi bazı noktalardan kesilmesiyle uygulanan bir tedavi yöntemi. Detaylı bilgi burada. Pek hoş birşey olduğu söylenemez.)
Aslında bazen düşünüyorum da etrafımızda bazı insanlara ciddi ciddi lobotomi yapılması gerek galiba.
Frances Farmer hakkında daha detaylı bilgi için tıklayınız.

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder