11 Ağustos 2009 Salı

van kedisi

Vanderya gezimi anlatacaktım aslında. Aklıma Van kedisi düştü. Malumunuz, kedisiz bir Van yazısı olamaz. Biraz araştırma yaptım ben de.
Van kedisi, dünya üzerinde melezleşmeyen, saflığını koruyabilmiş ender canlılardan biriymiş. Sandığım gibi, gözlerinin ille de çift renkli olması gerekmiyormuş; her iki gözü mavi, her iki gözü kehribar ya da tek-göz (yani bir gözü mavi diğer gözü kehribar) olmak üzere 3 gruba ayrılıyormuş. Diğer bir özelliği de, tüylerindeki iki renklilikmiş. Genelde yavruların kulakları arasında bir iki adet siyah nokta bulunuyormuş. Kendi isteğiyle suda yüzmeyi ve suyla oynamayı seven tek kedi türüymüş. Maalesef ki her şeyi kuruttuğumuz gibi, Van kedilerinin neslini de kurutmak üzereymişiz.
Siteden siteye gezinirken, "Doğru Kedi Seçimi Testi" çıktı karşıma. Huyuna suyuna göre sana uygun kedi cinsini öneriyor test sonucu. "Zeki olsun, sahibine düşkün olsun, e haliyle biraz da oyuncu olsun, fazla da mırıldanmasın, dizimin dibinde otursun" dedim. Bana ilginç bir cinsi uygun buldu test sonuçları. Buyrunuz: Sphynx!!
Neymiş?! Van kedilerine gözümüz gibi bakmalı ve huyuna suyuna o kadar da çok takmamalıymışız:)

Benzer Yazılar



0 yorum:

Yorum Gönder